Dlaczego warto biegać?

Poranny czy wieczorny jogging ostatnimi czasy jest niesamowicie trendy a wszystko dzięki rosnącej świadomości Polaków w temacie zdrowego trybu życiu. Przecież, że bieganie jest zdrowie, wie każdy, ale czy jest ktoś, kto może wymienić wszystkie pozytywy jakie niesie ze sobą bieganie?

photo-1461897104016-0b3b00cc81ee

Pogromca zimowej oponki

Nikt się nie sprzeciwi, gdy napiszemy, że bieganie jest jednym z najszybszych i najbardziej popularnych sposobów na radzenie sobie ze zbędnym tłuszczykiem. Bieg szybkim tempem jest w stanie zapewnić Ci spalanie na poziomie 800kcal na godzinę, jednak najlepszą częścią biegania jest to, że podnosi nasze tempo metabolizmu, dzięki czemu nawet oglądając ulubiony serial nasze ciało dalej pozbywa się tłuszczu! W połączeniu z zdrową dietą, bieganie zapewni nam wysportowaną i wysmukloną sylwetkę!

Z miłości do… naszego serduszka

Nie wiem czy zdajecie sobie sprawę, że najczęstszą przyczyną zgonów na świecie są choroby serca i układu krwionośnego. Niesamowicie ważnym zatem jest, by od najmłodszych lat dbać o serce i jego kondycję. Ćwiczenia grupy cardio świetnie sprawdzają się w tej funkcji, utrzymują dobrą kondycję oraz dobry stan naczyń krwionośnych.

Trochę tlenu dla naszego mózgu

Aeroby poprawiają ukrwienie naszego ciała i wiadomo o tym nie od dziś. Dostarczając tlen i glukozę do mózgu nie tylko podniesiesz swoją wydolność ale także poprawisz zdolności umysłowe. Ciężki egzamin się zbliża? Spróbuj pobiegać! Poprawisz swoją możliwość koncentracji! Dobrze dotleniony mózg ma też mniej problemu z zapamiętywaniem rzeczy czy sprawnym działaniem.

Osteoporoza?

Naukowo potwierdzonym jest, że bieganie zwiększa gęstość kości. Im szybciej zaczniesz trenować, tym lepiej zabezpieczysz swoje ciało przed osteoporozą, która bardzo częsta nawiedza kobiety w okresie menopauzy czy osoby w podeszłym wieku.

Radość dzięki bieganiu?

Pewnie nie raz słyszałeś, że ćwiczenia podnoszą poziom endorfin w naszym organizmie i jesteśmy po prostu szczęśliwsi. Tak samo jest z bieganiem, już 30 minut trening nie tylko poprawia naszą pewność siebie ale także wpływa na wyzwolenie się hormonu szczęścia. Regularny jogging przyczyni się zatem do zrelaksowania po stresującej pracy, wpłynie na ukrwienie komórek ciała i poprawią sprawność Twojego ciała.

Zwiększone libido

Wraz z lepszym ukrwieniem naszego ciała, odzywają się te organy, które odpowiedzialne są za popęd seksualny a co za tym idzie, nasze libido jest zwiększone. Intensywny wysiłek wywołuje też korzystną reakcję hormonalną, która stymuluje zwiększone wydzielanie testosteronu – to dzięki niemu poprawia się nasza sprawność seksualna. Jeśli Ty i Twój partner zamieniliście się ostatnio w kanapowców, warto spróbować regularnego joggingu – nie tylko wpłynie to korzystnie na Wasz wygląd ale także to, co dzieje się w Waszej sypialni.

Biegać może każdy, bez względu na płeć, wiek i dotychczasowe nawyki. Najgorszy jest początek, ale z czasem bieganie wchodzi w krew i po paru tygodniach nie wyobrażamy sobie jesiennych wieczorów bez krótkiej przebieżki! Zainwestuj w dobrą parę butów i do dzieła, zdobywaj kolejne dystanse!