Pozycja bioder: najlepszy sposób na osiągnięcie prawidłowej formy biegowej

Dzisiaj mówimy o błędzie numer jeden w bieganiu, który zauważamy nawet u zawodowców – zbyt zgiętej pozycji dolnej części pleców. Ta pozycja może prowadzić do złej postawy biodra podczas biegania, co często jest przyczyną bólu krzyża i potencjalnych kontuzji podczas biegania. Jeśli jesteś biegaczem, walczysz regularnie o poprawę wyników. Kiedy jednak złapiesz kontuzję najbardziej prawdopodobnym … Czytaj dalej Pozycja bioder: najlepszy sposób na osiągnięcie prawidłowej formy biegowej

Odżywianie dla biegaczy: 4 błędów, których należy unikać

Odżywianie biegaczy nie musi być skomplikowane! Plan posiłków oparty na pełnowartościowych produktach jest świetny nie tylko do codziennych pełnowartościowych posiłków, ale także jako element diety sportowej. Istnieje obecnie wiele dezinformacji, modnych diet i gotowych potraw, które mogą utrudniać i wprowadzać w błąd dokonanie prawidłowych wyborów żywieniowych. Zamiast czuć stagnację treningową, dowiedz się, jak uniknąć tych … Czytaj dalej Odżywianie dla biegaczy: 4 błędów, których należy unikać

5 wskazówek, jak biegać w zimne dni

Niezależnie od tego, gdzie mieszkasz, bieganie jest właściwie NAJLEPSZYM sposobem na wygodne ćwiczenie poza domem , nawet w najzimniejsze dni. W rzeczywistości sprzęt potrzebny do biegania w zimne dni jest zaskakująco minimalny, szczególnie w porównaniu do innych sportów zimowych. Bieganie na świeżym powietrzu może być bardzo przyjemne a jednocześnie gdy się dobrze przygotujesz. Niezależnie od … Czytaj dalej 5 wskazówek, jak biegać w zimne dni

Biegam, a nie chudnę..

Dla większości osób aktywność fizyczna, jaką jest bieganie wybierana jest z racji tego, by zrzucić zbędne kilogramy. Choć pozniej staje się ona często pasją i ulubionym hobby, to w tle zawsze przyświeca ta możliwość spalenia wielu kalorii i przybliżenia się do upragnionego celu. Często jednak u wielu osób mimo intensywności treningów kilogramy nie chcą lecieć … Czytaj dalej Biegam, a nie chudnę..

Wskazówki dla amatorów biegania

Bieganie stało się bardzo modne i popularne. Na ulicach miast możemy spotkać dziesiątki biegaczy pokonujących wyznaczone sobie dystanse, biorących udział w różnego rodzaju zawodach biegowych. Wielu jednak amatorów popełnia ogromne błędy, a to sprawia, że na dłuższą metę bieganie przynosi więcej szkody, niż pożytku. Warto więc zaznajomić się nieco w temacie i poznać najważniejsze wskazówki, … Czytaj dalej Wskazówki dla amatorów biegania

Suplementy na bieganie

Bieganie to sport, który z roku na rok cieszy się coraz większą popularnością. Stawiają na niego osoby, które chcą schudnąć, które chcą poprawić swoją wydolność, które chcą lepiej poczuć się we własnej skórze, zyskać moc endorfin lub postawić na bardziej zawodowe bieganie podporządkowane mocnym treningom i dobrym efektom na zawodach. Na pewno, jeśli w grę … Czytaj dalej Suplementy na bieganie

Jak wybrać lekarza sportowego?

Często po przyjściu do lekarza słyszymy niepokojące wieści: „Proszę nie biegać”, „Proszę biegać mniej” i tym podobne. Nie jest to rada, której oczekujemy, zwłaszcza, gdy badanie dotyczy badań serca, wątroby czy nawet układu hormonalnego.  Zwykli lekarze nie mają doświadczenia z osobami aktywnymi, ba! Nawet często nie zalecają aktywności fizycznej ani zdrowej diety, więc (według nich) … Czytaj dalej Jak wybrać lekarza sportowego?

Bieganie – co daje?

Moda na bieganie w pełni. Wciąż widzimy ludzi przemierzających ulice miast, alejek w parkach, czy ścieżek w lasach. Ogromna popularność biegów, wciąż nowe zawody biegowe, stale rosnąca liczba tych, którzy załapali bakcyla biegowego i wprowadzili ten rodzaj aktywności w swoje życie. Jogging – dlaczego warto na niego stawiać, co nam daje, dlaczego to sport, który … Czytaj dalej Bieganie – co daje?

Czy bieganie buduje mięśnie?

Ludzie biegają z różnych powodów, w tym w celu zmniejszenia stresu, poprawy zdrowia i rywalizacji w faktycznych wyścigach. Jeśli jednak próbujesz nabrać mięśni, możesz się zastanawiać, czy bieganie pomaga, czy utrudnia w osiągnięciu Twojego celu. W tym artykule wyjaśnimy, czy bieganie faktycznie buduje mięśnie. Jak bieganie wpływa na mięśnie Bieganie może budować mięśnie dolnej części … Czytaj dalej Czy bieganie buduje mięśnie?

Wysoki poziom cukru we krwi może ograniczać wydolność aerobową

Regularne ćwiczenia aerobowe zapewniają różne korzyści zdrowotne, które nasilają się wraz ze wzrostem wydolności tlenowej. Lekarze zalecają tę formę ćwiczeń, aby pomóc kontrolować cukrzycę, ale osoby z cukrzycą często nie mają możliwości poprawy tego rodzaju wydolności. Teraz naukowcy z Joslin Diabetes Center, filii Harvard Medical School w Bostonie, w stanie Massachusetts, opublikowali nowe badanie, które … Czytaj dalej Wysoki poziom cukru we krwi może ograniczać wydolność aerobową