20 porad dotyczących motywacji do biegania – cz. 2

Pierwsza cześć

Skąd brać motywację? W pierwszej części już co nieco się dowiedzieliśmy, przejdźmy zatem do kolejnych punktów.

 

  1. Urozmaicenia!

Zmień swoją rutynę co najmniej jeden dzień w tygodniu. Zmieniaj trasy, lub zamiast na duże odległości dodaj kilka sprintów krótkodystansowych. Możesz także biegać w innej okolicy, obrać zwykłą trasę do tyłu lub zmienić porę dnia do biegania.

  1. Poczuj słońce na twarzy

Bieganie to fantastyczny sposób na uzyskanie światła słonecznego potrzebnego do zwiększenia poziomu serotoniny i witaminy D. Pomaga to poprawić nastrój, jednocześnie zmniejszając presję psychiczną.

  1. Ustaw własne tempo

Jedyną osobą, na którą musisz zwracać uwagę podczas biegu jesteś Ty sam, więc nie krępuj się biegać z dowolną szybkością. Zdecyduj, czy czujesz się na sile by bić rekordy w danym dniu, czy wolisz raczej postawić na spokojniejsze tempo.

  1. Biegaj z rana!

Rozpoczęcie dnia od rozbiegania się. Lekka aktywność fizyczna pozytywnie wpłynie na samopoczucie przez resztę dnia. Poczujesz się lepiej psychicznie i fizycznie dzięki temu, że zrobisz to wcześnie, aniżeli kiedy będzie odwlekać to przez cały dzień!

  1. Biegaj w naturalnym terenie!

Ciesz się pięknem i ciszą wczesnego poranka. Wczesne budzenie pozwala poświęcić czas dla siebie i cieszyć się tą cichą i spokojną porą dnia. Inne korzyści obejmują zwiększenie wydajności i koncentracji.

Bieganie po lasach lub łąkach może pozytywniej stymulować Twój układ nerwowy. Ponadto bieganie po ziemi jest łagodniejsze dla ciała niż chodnik.

  1. Połącz się z naturą

Oddychanie świeżym powietrzem i otaczanie się naturalnym pięknem drzew, jezior i wzgórz może być odświeżające psychicznie. Ponadto przebywanie na świeżym powietrzu to naturalny sposób na poprawę nastroju. Nawet jeśli nie możesz codziennie doświadczać natury tak blisko, spróbuj odwiedzić park lub inne miejsce natury przynajmniej raz w tygodniu.

  1. Obserwuj naturę

Skorzystaj ze swojej naturalnej ciekawostki i poznaj jakie dzikie zwierzęta i rośliny można znaleźć w Twojej okolicy. Postaraj się rozglądać dookoła starając się odnotować któryś z tych gatunków.

  1. Uczestnicz w wydarzeniach biegowych w okolicy

Zapisz się na kilka krótszych wyścigów, na 5, 10 kilometrów lub na dystansie półmaratonym, i stopniowo buduj swoją formę w przygotowaniu do pełnego maratonu. W ten sposób zaczniesz większą uwagę przywiązywać do utrzymania rutyny i poczujesz przyjemność ze zdrowej rywalizacji!

  1. Utrzymuj regularność w przygotowaniach

Zapisz się na maraton, do którego chcesz przystąpić co najmniej pięć miesięcy wcześniej. Od razu rozpocznij przygotowania do maratonu. Trzymaj się przy tym ściśle rozpisanego harmonogramu treningowego, aby utrzymać motywację.

  1. Znajdź klub sportowy

Przygotowywanie się do maratonu lub innych biegów to nie lada wyczyn. Jeśli to Twoje pierwsze, daj znać znajomym. Będą chętnie Cię wspierać i motywować w do jeszcze efektywniejszego osiągania celów w trakcie przygotowań.

Jest szansa że wręcz zmotywujesz swoich znajomych do wspólnych treningów biegowych! Jeśli jest ku temu okazja, warto też ich zaprosić na metę danego biegu w celu dodatkowego wsparcia psychicznego.

Musisz utrzymać motywację i zadbać o to, aby nie opuszczała Cię przez cały czas treningów, aby efektywnie osiągnąć swoje cele treningowe. Oczywiście nie wszystkie sposoby mogą bezpośrednio Cię wspierać – eksperymentuj i dostosuj motywację pod swoje potrzeby.

Często zmieniaj otoczenie i trasy! Nie tylk pozwoli Ci się to bardziej kompleksowo przygotować do biegu, ale jednocześnie nie pozwoli wkraść się nudzie, które często doskwiera niedoświadczonym biegaczom.

Łatwo jest wymienić powody, dla których nie możesz biegać w danym dniu, ale równie łatwo jest przedstawić analogiczną sytuację, wymieniając powody, dla których możesz pobiegać!. Skoncentruj się na przyczynach, dla których lubisz biegać, i korzyściach, jakie przynosi, aniżeli na wymówkach.

Jeśli potrzebujesz dodatkowej motywacji, skontaktuj się z trenerem personalnym lub dołącz do grupy biegowej w swojej okolicy. Określ jasno, jakie są Twoje cele, co pomaga je osiągnąć, i realizuj plan działania. Pamiętaj że motywacja powinna Cię pchnąć do działania a nawyk Cię w nich utrzymywać!.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *