5 wskazówek, jak biegać w zimne dni

Niezależnie od tego, gdzie mieszkasz, bieganie jest właściwie NAJLEPSZYM sposobem na wygodne ćwiczenie poza domem , nawet w najzimniejsze dni. W rzeczywistości sprzęt potrzebny do biegania w zimne dni jest zaskakująco minimalny, szczególnie w porównaniu do innych sportów zimowych. Bieganie na świeżym powietrzu może być bardzo przyjemne a jednocześnie gdy się dobrze przygotujesz.

Niezależnie od tego, czy chcesz poprawić swoje wrażenia z biegania na świeżym powietrzu, czy też po raz pierwszy wyjść pobiegać na zewnątrz w zimne dni, postępuj zgodnie z naszymi 5 skutecznymi wskazówkami dotyczącymi biegania w zimne dni aby osiągnąć optymalne wyniki sportowe nawet w nie najlepszą pogodę!

  1. Pobierz aplikację z pogodą

Wybierz aplikację, która śledzi temperaturę w godzinach. Będziesz mógł przez to dobrać optymalną porę do biegania. Te kluczowe szczegóły pomogą Ci wybrać odzież, obuwie oraz potrzebę posiadania sprzętu odblaskowego i reflektorów.

Pamiętaj, że słoneczny, bezwietrzny dzień o temperaturze -10 stopni może być o wiele przyjemniejszy niż dzień z temperaturą 0 stopni z marznącym deszczem i wyjącymi wiatrami, zwłaszcza jeśli nie będziesz odpowiednio ubrany.

  1. Załóż dodatkową parę skarpet

Niezależnie od tego, czy wylądujesz w przypadkowej lodowatej kałuży, czy walczysz z jakimś paskudnym deszczem i deszczem ze śniegiem, para suchych skarpet może zrobić ogromną różnice. Zwłaszcza na dłuższych biegach suche stopy to mniej odcisków i więcej przyjemności!

  1. Rozgrzewka – w pomieszczeniu

Wszyscy biegacze, powinni rozgrzewać się około 5-10 minutach, aby przygotować ciała do lepszego biegu i efektywnego wysiłku w innej temperaturze. Kiedy na dworze jest wyjątkowo nieprzyjemnie lub ciemno, poświęć 5 minut na wykonanie tych ćwiczeń PRZED wyjściem za drzwi: 10 przysiadów + 10 pompek + 10 wykroków + 10 burpees.

4 . Pij więcej płynów, niż potrzebujesz

Podczas zimy zazwyczaj czujemy większe uczucie pragnienia, ale bieganie w chłodne dni zazwyczaj tłumi to pragnienie. Pij tyle samo przed, w trakcie i po, jak w cieplejszych miesiącach, a szybko szybciej odzyskasz siłę do biegania!

  1. Zaplanuj swoją trasę

Czy masz do czynienia ze śliskimi chodnikami? Niebezpiecznie wysokimi zaspami śniegu? Albo z zamarzniętymi ścieżkami? Ustalenie, jak biegać w zimne dni, wymaga zaplanowania trasy, abyś mógł bezpiecznie i efektywnie wykonać dany bieg na dany dzień. Jeśli biegasz w ciemności, weź ze sobą latarkę czołową i elementy odblaskowe, na przykład opaskę.