Bieganie a odchudzanie

Każdy z nas szuka złotego środka na to, jak stracić kilogramy i uzyskać upragnioną figurę. Jedni stawiają na zdrową, zbilansowaną dietę z ograniczoną ilością kalorii, inni stosują zwiększoną aktywność fizyczną, jeszcze inni poszukują tabletek cud i innych pomysłów, aby tylko osiągnąć wymarzony efekt. Na podstawie licznych badań i obserwacji wynika, że jednym z najskuteczniejszych sposobów na odchudzanie jest niewątpliwie bieganie – aktywność, która pozwala nam spalić najwięcej kilogramów i osiągnąć najlepszy efekt w najszybszym czasie. W tym artykule podpowiemy, jak biegać i co robić, by schudnąć i dojść do takiej sylwetki, jaka jest naszym celem. Zapraszamy. 

***

Każda aktywność jest dobra, by powalczyć z kilogramami. Można jeździć na rowerze, uprawiać tenis, można wybrać rolki, chodzić na fitness, czy podnosić ciężary na siłowni. Okazuje się jednak, że bieganie to najbardziej odpowiednia z aktywności, jeśli chcemy zrzucić nadmiar tkanki tłuszczowej. 

Biegać można wszędzie i o każdej porze. Możemy biegać rano, jak również i wieczorem. Możemy biegać w lesie, po ulicach miasta. Możemy biegać samemu, jak również i w grupie. Wystarczą odpowiednie buty, strój sportowy, a do tego i chęci – by bieganie stało się nawykiem, który przyniesie nam mnóstwo pozytywnych aspektów, w tym właśnie zrzucanie nadprogramowych kilogramów. Bieganie jest najtańszym ze sposobów walki o lepszą wersję siebie. Idąc na siłownię, potrzebujemy kupić karnet. Wybierając tenis musimy zapłacić za kort. W innych dyscyplinach sportowych potrzebne są nam określone akcesoria. Jeśli chodzi o bieganie, tutaj jedyną inwestycją są buty do biegania. Nic więcej nie jest nam potrzebne. 

Bieganie a odchudzanie

Zupełnie inaczej wygląda bieganie, jeśli chcemy brać udział w zawodach, inaczej, gdy poprawiamy swoją kondycję i wydolność, a jeszcze inaczej, gdy zależy nam na tym, aby walczyć z kilogramami. Taki cel biegania wymaga od nas odpowiedniego przygotowania, stosownej diety, konkretnego podejścia. Musimy być zmotywowani, mieć plan działania i konsekwentnie, krok po kroku go realizować. Tylko bowiem w taki sposób jesteśmy w stanie osiągnąć to, na czym tylko nam zależy. 

  • Bieganie połączone z dietą

Wielu ludzi popełnia bardzo duży błąd i zaczynając biegać, zupełnie nie przywiązują wagi do tego, co jedzą i jak jedzą. Jest to bardzo duży błąd. Zazwyczaj brak efektów w wyglądzie, mimo regularnego biegania wynika właśnie z tego faktu, że jemy zdecydowanie za dużo. Wydaje nam się, że skoro biegaliśmy, można zjeść kolejny kawałek pizzy, postawić na lody lub otrzymać dodatkową porcję obiadu. Jest to złe myślenie. Jeśli chcemy schudnąć, musimy dostarczyć do organizmu mniej kalorii, niż jest nam ich potrzebnych. Jeśli tak nie będzie, na pewno tego nie osiągniemy. 

  • Bieganie a ilość treningów

Zazwyczaj osoba chcąca schudnąć, zastanawia się nad tym, jak często musi biegać, aby mogła ona osiągnąć swój wymarzony efekt. Nie ma jednej, prawidłowej odpowiedzi na to pytanie, gdyż wszystko jest tutaj sprawą indywidualną. Jeśli do tej pory nie biegaliśmy, na początku nasze biegi będą w większości marszami, przeplatanymi krótkimi truchtami. Nie ma się co tym przejmować, gdyż jest to jak najbardziej naturalne. Z każdym kolejnym tygodniem będzie lepiej. Na pewno warto postawić na aktywność treningu trwającą nie mniej, niż 30 minut, bo dopiero po takim czasie organizm zaczyna spalać tkankę tłuszczową. Można biegać powoli, a stosunkowo jak najdłużej, ale można również postawić na interwały, które okazują się być zdecydowanie najbardziej skuteczne, gdyż spalamy kalorie jeszcze długo po tym, jak skończyliśmy trening. Jeśli nie mamy żadnej wiedzy w tym temacie, na pewno warto skorzystać z pomocy osoby, która się na tym zna i która napisze nam, jak nasze treningi powinny wyglądać.

  • Bieganie połączone z treningiem siłowym

Mało osób wie, że trening siłowy jest niezwykle ważny, zarówno jeśli w grę wchodzi utrata masy ciała, jak również i poprawa wyników w bieganiu. Im więcej masy beztłuszczowej masy mięśniowej, tym więcej spalamy kalorii będąc w spoczynku. Warto więc wpleść między treningi biegowe, wizyty na siłowni, by już po bardzo krótkim czasie zauważyć znaczące efekty. 

  • Konsekwentna praca w bieganiu

Bardzo często wiele osób mówi, że nie biegają, bo nie mają do tego predyspozycji. Prawdą jest, że jedni ludzie stworzeni do tego, by biegać szybko i nie potrzebują ciężkich treningów, by wciąż poprawiać swoje wyniki. Inni, aby osiągnąć wysokie wyniki, muszą pracować za dwóch. Nieprawdą jednak jest, że ktoś nie jest stworzony do biegania. Biegać może każdy, ale zupełnie inaczej do tego podchodząc. Najważniejsza jest regularność treningów, konsekwencja i poświęcenie. Jeśli chcemy schudnąć biegając, z pewnością nam się to uda, ale nie można oczekiwać efektów po tygodniu od rozpoczęcia aktywności i nie można poddawać się, zanim jeszcze na dobre nie rozpoczęliśmy działać. 

  • Bieganie a pora dnia

Wiele osób odchudzających się zastanawia, czy lepiej biegać rano, czy może wieczorem, na czczo, czy po posiłku? I tak naprawdę nie ma tutaj jednoznacznej odpowiedzi, gdyż ile osób, tyle też opinii. Większość uważa, że najlepiej wyrobić sobie  nawyk biegania rankiem, kiedy to jesteśmy wyspani, wypoczęci i najbardziej produktywni. Wiele osób popełnia duży błąd, czekają z treningiem do wieczora, aż w końcu zmęczeni siadają przed telewizorem i nie mają siły na nic. Idealne rozwiązanie to ranek na czczo, jednak na początku warto postawić na małe śniadanie około godziny przed, bo biegać bez śniadania trzeba się nauczyć. 

  • Bieganie a sen

I ostatnim, bardzo ważnym elementem całej układanki jest to, aby postawić na sen, najlepiej 8 godzin dziennie. Sen jest tak samo ważny, jak odpowiednia dieta i aktywność fizyczna. Jeśli będziemy regularnie i odpowiednio spać, odchudzanie będzie zdecydowanie bardziej efektywne, dlatego też w pogoni za pracą, obowiązkami i przyjemnościami, na pewno na sen należy znaleźć czas.

Bieganie to aktywność, która z całą pewnością jest wartą wyboru, jeśli w grę wchodzi chęć zrzucenia zbędnych kilogramów. Jeśli odpowiednio do tej aktywności podejdziemy, to bez wątpienia stanie się ona dla nas i przyjemnością i sposobem na wolny czas i szansą, by wyglądać tak, jak tylko sobie wymarzymy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *