Bieganie- jak zwiększyć metabolizm i przyspieszyć spalanie tłuszczu?

Metabolizm odpowiada za to, jak szybko i jak efektywnie chudniemy. U jednych działa on bez zarzutu, u innych jest on znacząco spowolniony, co sprawia, że mimo usilnych starań, kilogramy stoją w miejscu. Wiadomo, iż każdy spala tłuszcz w innym tempie. Wszystko uzależnione jest między innymi od naszej płci, od wieku, jak również i od masy, czy czynników genetycznych. Jedno jest jednak pewne, szybkość spalania kalorii odgrywa bardzo ważną rolę, a do tego tempo metabolizmu jest niezwykle ważne,  dlatego też warto na nim właśnie się skupić, aby móc osiągnąć pożądane efekty. Dziś skupimy się na przyspieszeniu metabolizmu poprzez odpowiednie bieganie. Co więc robić? O czym pamiętać? Na co stawiać? 

***

Wiadomo, iż bieganie może być dobre na wszystko. To właśnie ono sprawia, że spalamy więcej kalorii, lepiej się czujemy, dotleniamy organizm, nasze serce pracuje lepiej, krew szybciej krąży, a metabolizm działa na zdecydowanie szybszych obrotach. Wszystko prawdą, jednak okazuje się, że to jak biegamy może mieć istotny wpływ na to, jak ten metabolizm nasz pracuje. Odpowiedni trening może pomóc nam poczuć się lepiej, przy jednoczesnej, zdecydowanie szybszej utracie masy ciała. 

Po pierwsze cardio

Najłatwiejszą formą biegania jest ,,zwykłe bieganie”. Cardio to podstawowy trening, który pozwala nam spalić jak najwięcej kalorii w określonym czasie. Jeśli jesteśmy osobami początkującymi, z całą pewnością to właśnie spokojny, powolny bieg okaże się doskonałym początkiem. Niestety, nie spalimy w jego trakcie zbyt wielu kalorii, ale na pewno jako wstęp do biegania i odchudzania, takie rozwiązanie okaże się być najlepszym, na co tylko możemy stawiać. Grunt to robić to regularnie i konsekwentnie, krok po kroku. Tylko bowiem w taki sposób uda nam się zawalczyć o lepszy wygląd i jeszcze lepsze samopoczucie. Jesteśmy pewni, że cardio to najlepszy sposób na pracę metabolizmu, by móc pozyskiwać energię z rezerw naszego tłuszczu. 

Treningi interwałowe

Jesteśmy pewni i przekonani, że interwały to już zdecydowanie lepszy sposób na pomoc w przyspieszeniu metabolizmu. Jest to oczywiście trening dla nieco bardziej zaawansowanych biegaczy, jednak jego skuteczność jest na tyle duża, że praktykuje go coraz większa grupa osób. Nie chodzi tutaj oczywiście o każdy trening w takiej formie, gdyż jest to zbyt mocna jednostka treningowa. W taki sposób powinniśmy biegać jeden raz w tygodniu. W przypadku takiego treningu biegamy bardziej intensywnie, spalamy więc więcej kalorii, a do tego potrzebujemy więcej czasu na regenerację, w trakcie której te kalorie również są palone. Jak wtedy biegać? Przeplatamy bardzo szybkie odcinki, powolnymi bieganiami. Możemy ustalić sobie bardzo krótkie akcenty szybkiego biegania, jak również i nieco dłuższe. Organizm ma wejść na właściwe obroty, a następnie wyciszyć się, by ponownie zaatakować. 

Treningi na siłowni

Jeśli wydaje się Tobie, że samo bieganie jest dobrym rozwiązaniem, jesteś w błędzie. Ćwiczenia wspomagające na siłowni, to bez wątpienia doskonały dodatek, zarówno dla biegaczy, którzy ćwiczą profesjonalnie, ale i dla tych, którzy truchtają, aby schudnąć. W drugim przypadku, treningi z ciężarem również okazują się być pomocne. Każdy dodatkowy mięsień to więcej spalonych kalorii w ciągu dnia. Ile takich treningów siłowych wykorzystać? Warto wprowadzić jeden do dwóch jednostek treningowych właśnie typowo na siłowni i skoncentrować się na dużych grupach mięśni. 

Przyspieszanie

Choć początkujący biegacze chudną od samego już biegania, nawet truchtem, tak organizm bardzo szybko przyzwyczaja się do danego bodźca. W przypadku biegania bardzo ważną rolę odgrywa to, abyśmy nauczyli się stawiać na różnorodne treningi, w tym również i takie, w których będziemy przekraczać granice niemożliwego. Jeśli biegamy cztery razy w tygodniu w tempie konwersacyjnym, to w pewnym momencie organizm przyzwyczai się do tego na tyle, że bieganie nie wpłynie tak naprawdę w żaden sposób na nasz metabolizm. Jeśli zaś jednego dnia zrobimy bieg z narastającą prędkością, a innego na przykład podbiegi, otrzymamy dodatkowy bodziec, który ten metabolizm podkręci, a nam pozwoli dalej zrzucać nadmierne kilogramy. Nie warto też katować się każdego dnia, dzień po dniu takim samym treningiem. Jeśli jednego dnia byliśmy na siłowni, to bez wątpienia kolejnego już powinniśmy siłownię i tą daną grupę mięśni odpuścić. Podobnie, jeśli robimy mocny trening biegowy, to kolejnego dnia warto zrobić bieg wolny, a nie katować organizmu kolejnym mocnym treningiem, bo przyniesie nam on więcej szkody, niż pożytku. 

Podsumowanie

Jeśli chcemy schudnąć przez bieganie, podstawą jest nakręcanie naszego metabolizmu, bo tylko w ten sposób będziemy w stanie spalać naszą tkankę tłuszczową. Jesteśmy pewni i przekonani o tym, że stosując się do powyższych rad, z pewnością każdemu uda się osiągnąć zamierzone efekty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *