Bieganie  w czasie epidemii

Dla wielu osób, szczególnie mowa tutaj o biegaczach, czas epidemii to nie tylko duże ograniczenia związane z codziennym funkcjonowaniem, ale również i ogromny problem związany z aktywnością. To, że nie można biegać, gdzie się chce to jedno. To, że nie można sprawdzić swojej wytrzymałości i dobrej kondycji na zawodach, to drugie. Brak wizji na dalsze treningi, brak alternatyw, brak celów. Takie działanie może wykończyć niejedną osobę biegającą.

***

Wiele osób od jesieni solidnie pracowało, aby pokazać formę wiosną 2020 roku. Niestety, ale koronawirus okazał się być silniejszy i pokonał wszystko. Oczywiście wiadomo, iż zatrzymanie wszelkich imprez masowych w tym sportowych jest jak najbardziej dobrym wyborem, by nie rozprzestrzeniać dalej tego wirusa, jednak dla wielu osób, psychicznie jest to bardzo trudny czas. I jesteśmy pewni, że ten fakt jest w stanie zrozumieć tylko drugi biegacz. Co więc w takiej sytuacji zrobić? Na co postawić? Przestać biegać, odłożyć swoje plany czy może trenować jeszcze mocniej i z jeszcze większą siłą?

Biegamy, ale z głową

W żadnym wypadku nie należy rezygnować z biegania i skończyć ze stawianiem sobie celów. One nadal powinny być postawione, ale po prostu rozciągnięte w czasie. Teraz należy robić swoje, ale oczywiście w granicach zdrowego rozsądku. Nie wolno biegać w mieście, wśród tłumów ludzi. Należy omijać wszelkie miejsca, gdzie może dojść do spotkania do bliskiego kontaktu z innymi. Najlepszym miejscem do biegania jest niewątpliwie las i to właśnie w tym miejscu warto szlifować swoją formę. Co należy zrobić? Treningi w lesie, częste mycie rąk, brak ludzi wokół i zdroworozsądkowe podejście do tematu. Tak wiele, a jednocześnie tak niewiele, by swoje zdrowie potraktować priorytetowo.

Główne wskazówki dla biegacza:

  • Biegajmy samotnie
  • Omijajmy ludzi na co najmniej 2 metry
  • Umyjmy ręce przed biegiem i po biegu
  • Stawiajmy na zdrową dietę
  • Jeśli mamy – biegajmy na bieżni w domu
  • Nawadniajmy się
  • Postawmy na zdrowy sen

Wzmacnianie układu odpornościowego

Bez wątpienia kluczowe przy koronawirusie jest to, aby wzmacniać najbardziej jak tylko się da nasz układ odpornościowy. To stanowi klucz do sukcesu. Jeśli jesteśmy silni, nic nie jest nam straszne, a osłabiony organizm automatycznie łapie wszystko, co napotka na swojej drodze.

Jak ustawić sobie treningi?

Z pewnością tej wiosny o startowaniu w zawodach możesz sobie tylko pomarzyć, dlatego też może warto nieco zmodyfikować swoje plany biegowe? Co zalecamy?

  • Stawiamy na lżejsze treningiem
  • Wybieramy częściej dni wolne od biegania
  • Biegamy krócej, niż wcześniej
  • Nie biegamy treningów interwałowych o wysokiej częstotliwości
  • Wybieramy treningi aerobowe
  • Zastępujemy część treningów biegowych treningami siłowymi w domu

Niestety, dla biegaczy nie jest to łatwy czas, ale pamiętajmy, że po burzy zawsze wychodzi słońce…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *