Co daje bieganie?

Bieganie stało się bardzo popularne na przestrzeni ostatnich lat. Biegamy, bo chcemy schudnąć, pragniemy poprawić swoją wydolność, wpłynąć pozytywnie na kondycję i na funkcjonowanie całego organizmu. Nie każdy potrafi się do tego sportu przekonać, ale każdy kto zacznie, bez wątpienia bardzo szybko się uzależnia. Dziś zastanowimy się nad tym, co daje bieganie, dlaczego jest tak pozytywne dla naszego organizmu, co dzięki niemu możemy zyskać.

***

Na co wpływa bieganie?

Bieganie to sport typu cardio, który ma za zadanie przyspieszyć pracę naszego serca, podnieść ciśnienie, wprowadzić organizm na nieco wyższe obroty. Bieganie wpływa pozytywnie na pracę naszego serca, zmniejszając ryzyko chorób serca o połowę. Dzięki niemu obniżymy ciśnienie, a także wyregulujemy poziom cholesterolu. Bez wątpienia bieganie jest idealne na walkę ze zbędnymi kilogramami. Dzięki niemu możemy spalić dużo kalorii, tym samym regularnie biegając, zyskać upragnioną figurę. Sport ten jest także bardzo dobry dla naszych mięśni, bo w trakcie tej intensywności pracuje niemal całe ciało. Dobrze jest stawiać na różne tempa biegu, jak również i podbiegi, które w modelowaniu ciała okażą się być niezastąpione. Bieganie może mieć bardzo duże znaczenie dla osób chorujących na cukrzycę typu II. Jeśli postawimy na zdrową dietę, odpowiednie BMI, a do tego aktywność fizyczną, to choroba ta z pewnością nie będzie tak tragiczna w skutkach, jak w przypadku osób otyłych, stawiających na siedzący tryb życia.

Dzięki bieganiu wzmacnia się kości i przeciwdziała także osteoporozie. Efekty, jakie daje bieganie są naprawdę ogromne i wpływają na funkcjonowanie całego organizmu. Oprócz wspomnianych wyżej korzyści, poprawia ono wydolność organizmu wpływającą na lepszą kondycję, jak również i na wytrzymałość, co w konsekwencji prowadzi do zdecydowanie lepszego funkcjonowania układu oddechowego. Jeśli regularnie biegamy, zwiększamy pojemność naszych płuc, a więc o zadyszce przy codziennych czynnościach nie może być mowy. Co jeszcze? Bieganie to totalna redukcja stresu. Kiedy jest nam źle, kiedy czujemy się zdenerwowani i zestresowani, wystarczy kilka kilometrów, by wszystko mogło zacząć wyglądać zdecydowanie inaczej. Patrząc na pewne sprawy z dystansem i endorfinami po treningu, stres zdecydowanie przestanie nam doskwierać. A jeśli brak stresu, to na pewno lepsze samopoczucie. Biegając, czujemy się lepiej, jest nam dobrze, nie jesteśmy tak zmęczeni, ospali i wykończeni codziennością. Zwiększa się poziom serotoniny, po której depresja i zły nastrój z pewnością nam nie grożą. A jeśli ktoś ma problemy ze snem, to trening w formie biegania bez wątpienia pomoże się z tym problemem każdemu uporać. Lepiej postawić na poranny jogging, niż mocną filiżankę kawy.

Można postawić na bieganie raz w tygodniu, można wybrać bieganie co drugi dzień. Najważniejsze jest to, aby nie forsować od początku swojego organizmu, nie przeciążać go i dopasować trening do swoich możliwości. Jeśli zaczynamy przygodę, zbyt mocne bieganie lub zbyt duża ilość kilometrów mogą się odbić na konsekwentnym wkroczeniu w ten świat aktywności fizycznej. Powoli, spokojnie, krok po kroku, a nawet się nie obejrzymy, a już zdamy sobie sprawę z tego, że bez biegania nie jesteśmy w stanie żyć..