Co jeść po treningu, żeby schudnąć?

Bieganie jest jednym ze sposobów na skuteczne odchudzanie. To aktywność, w której angażujemy do pracy niemal całe ciało, jednocześnie spalając w ciągu godziny bardzo dużą ilość kalorii. Jeśli chcemy schudnąć, niekoniecznie skupiając się tylko na wynikach, na pewno warto biegać wolniej, a dłużej, bo jak wiadomo efektywny trening na odchudzanie powinien trwać minimum 40 minut. Samo bieganie jednak to jedno, ale odpowiednie jedzenie to element kolejny.

W tym artykule nie chcemy skupić się konkretnie na diecie odchudzającej, ale chcemy zwrócić uwagę na to, co powinniśmy jeść po treningu. Jeśli nasza dieta nie będzie odpowiednia, jeśli wydaje nam się, że skoro biegaliśmy, można zjeść wszystko – jesteśmy w błędzie. Jedzenie potreningowe powinno być mieszanką dobrych makroskładników, które będą odżywiały, ale i które jednocześnie będą działały na wielu płaszczyznach. Co więc jeść? Na co stawiać? O czym pamiętać?

***

Po pierwsze, zaraz po treningu powinniśmy pamiętać o odpowiedniej dawce węglowodanów, bo one właśnie są w stanie zapewnić nam odpowiednią ilość energii, a ponadto uzupełniają one tracony glikogen w mięśniach. Po drugie, białko, bo właśnie ono buduje nasze mięśnie i sprawia, że są one silne i jędrne. Po trzecie wysokiej jakości tłuszcze, które dla każdego człowieka odgrywają niezwykle ważną rolę. 

Ciekawe pomysły na zdrowy posiłek potreningowy

 

  • banan i masło orzechowe

 

Doskonałe połączenie, zjedzmy banana, a do tego dwie łyżki masła orzechowego. Sam banan dostarczy nam niezbędnych węglowodanów, z kolei masło tłuszczu i białka. 

 

  • słodkie ziemniaki z jajkiem

 

Bez wątpienia warto ugotować sobie batata, który jako słodki ziemniak dostarcza nam węgle, a do tego jajko w dowolnej postaci, które zapewnia nam odpowiednią ilość tłuszczu i białka.

 

  • jogurt grecki i jagody

 

Bardzo dobre połączenie, bowiem jogurt grecki ma niezwykle wysoką ilość białka, z kolei jagody są smaczne, niskokaloryczne, a do tego mają niską zawartość węgli. Co więce jagody właśnie są bogactwem samym przeciwutleniaczy. 

 

  • twaróg z warzywami

 

Bez wątpienia domowy twaróg to najlepsze, na co tylko możemy postawić. Jeśli połączymy go z warzywami, takimi jak na przykład ogórek lub marchewka, to jako przekąska, całość będzie smakować wybornie. Wartym uwagi jest fakt, że w twarożku znajduje się między innymi leucyna, a więc aminokwas, który to wspomaga syntezę białek mięśniowych zaraz po treningu. Im więcej w naszym ciele znajduje się mięśni, tym więcej spalamy kalorii, a więc szybciej gubimy kilogramy. 

 

  • sałatka z komosy ryżowej

 

Komosa ryżowa jest doskonałym źródłem białka, w sposób szczególny cenionym przez wegetarianów. Jeśli połączymy ją z fasolą lub ciecierzycą, dostarczymy do tego odpowiednią ilość białka.

 

  • shake potreningowy

 

Shake jest doskonały zawsze. Warto wymieszać banana i masło orzechowe z mlekiem, a do tego z kakao i z wanilią, by otrzymać doskonały w smaku i pełen wartości koktajl. Jeśli potrzebujesz, dodaj odżywkę białkową.  

 

  • muffiny

 

Warto postawić na jajeczne muffiny, które dostarczą nam wszystkiego, co najlepsze. Połączenie jajka z warzywami da nam doskonałe w smaku ciasto, a jeśli chcemy dołożyć nieco węglowodanów, można zjeść je z kromką pełnoziarnistego chleba. 

Podsumowanie

Jak widać, wcale nie trzeba siedzieć godzinami w kuchni, by móc postawić na zdrowy, pełnowartościowy posiłek potreningowy. Nawet, jeśli naszym założeniem jest schudnąć, to mimo wszystko nie jedzenie, wcale nie wpływa pozytywnie na ten stan. Posiłek potreningowy jest niezwykle istotny, dlatego też zastosuj się do powyższych rad, a z pewnością uda się Tobie osiągnąć zamierzone efekty prędzej, niż myślisz! 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *