DIETA BIEGACZA

Każda osoba profesjonalnie trenująca, bez względu na to czy w grę wchodzi bieganie, siłownia czy też inny sport wie, że dieta stanowi aż 70% skuteczności w osiąganych wynikach, a sama aktywność to jedynie 30% do pełnej całości. Osoby biegające bardzo często w ogóle nie zwracają uwagi na to, co jedzą, a to sprawia, że ich wyniki nie są lepsze, a forma wcale nie rośnie. Każdy z nas powinien mieć zdrową, zbilansowaną dietę składającą się z kilku posiłków bogatych w odpowiednio makroelementy i składniki odżywcze. Biegacz o tym również nie powinien zapominać. W tym artykule przybliżymy nieco temat diety biegacza, zwrócimy uwagę na to, co ten powinien jeść, co omijać i na co stawiać, by ciężka praca na treningach przyniosła zamierzone efekty i upragnione cele.

***

Jak jeść, albo jak nie jść?

Biegacz trenujący regularnie i chcący dążyć do lepszych wyników powinien postawić na dietę, dzięki której osiągnięcie pewnych założeń będzie możliwe do zrealizowania. Oprócz regularnego snu, który trwa osiem godzin, odpoczynku i regeneracji, a także realizowania założeń planu treningowego, dieta jest kluczem do osiągnięcia sukcesu. O czym więc biegacz nie powinien zapominać? Co powinien on w swojej diecie posiadać? Po pierwsze jak najmniej cukru i tłuszczu, picie wody, a nie napojów kolorowych, urozmaicona dieta, odpowiednia ilość witamin i minerałów. Żadnych Fast foodów, przetworzonej żywności i diet typu 1000 kalorii. Wiadomo, iż nie trzeba w tej kwestii przesadzać, ale mimo wszystko warto zachować odpowiedni rozsądek mając świadomość tego, że to co ląduje na naszym talerzu ma wpływ na to, jak wyglądają nasze wyniki w sporcie.

Co jest niezbędne w diecie biegacza?

Do rzeczy, których nie powinno zabraknąć w diecie każdego biegacza zaliczają się między innymi :

  • produkty zbożowe, bo to one właśnie dają energię, one zmniejszają uczucie głodu, one dostarczają tego, co odpowiednie dla naszego ciała. Ryże brązowe, makarony, pieczywo pełnoziarniste, kasze gryczane, płatki owsiane..
  • owoce, bo są źródłem witamin, chronią przed kontuzjami i hamują zmęczenie, a do tego są one niezwykle smaczne. Wśród najbardziej polecanych zalicza się cytrusy, banany, kiwi, a także jagody i melony.
  • Warzywa, bo jak wiadomo w nich jest najwięcej witamin i minerałów i stanowią dodatek, który powinien znaleźć się w każdym posiłku. Warto stawiać między innymi na sałatę, szpinak, brokuły, paprykę.
  • Tłuszcze i oleje, bo dostarczają one kwasy omega 3 i mają ogromny wpływ na nasz układ odpornościowy. Dobrze jest postawić na migdały, oliwę z oliwek, łososia, czy na przykład awokado.
  • Produkty mleczne, bo one wpływają na nasze zdrowe i na mocne kości oraz zęby. Nie powinniśmy więc zapominać między innymi o mleku, jogurtach, jak również i serach.

Jak więc widać, dieta jest bardzo ważna dla każdego z nas, a dla sportowca w sposób szczególny. Nie zapominajmy o niej, bo jest ona w bardzo dużej mierze wynikiem naszych osiągnięć w sporcie. W parze zawsze powinna iść zdrowa, zbilansowana dieta i regularne, odpowiednio przygotowane treningi.