Dlaczego powinieneś biegać codziennie?

Czy kiedykolwiek próbowałeś trafić w docelową wagę lub trenować na wydarzenie, które miało się wydarzyć za kilka miesięcy? Ćwiczenie z myślą o celu jest świetną motywacją, ale gdy cel jest odległy, nie jest łatwo trzymać się ściśle planu treningowego.

Codzienne bieganie działa cuda jako skuteczny sposób na zwiększenie motywacji i wydajności! Oto dlaczego powinieneś utrzymywać codzienne bieganie:

Minimalna długość

Aby zaliczyć „dzienne bieganie” powinieneś przebiec co najmniej 2 kilometry. Twoja passa to liczba kolejnych dni, w których przebyłeś ten minimalny dystans. Możesz ten dystans pokonać gdziekolwiek, byleby w jednym ciągu – nawet na bieżni!

Codzienne nawyki mają ogromny potencjał do poprawy naszego zdrowia, a aktywność fizyczna jest jedną z najistotniejszych części naszej zdrowej codziennej rutyny. Ćwiczenia mogą poprawić jakość sen, zmniejszyć stres, sprzyjać odchudzaniu oraz obniżać ryzyko cukrzycy i rozwoju chorób nowotworowych.

Moc przyzwyczajenia

Wielu biegaczom łatwiej jest trzymać się codziennego biegu niż pomijać dni treningowe i zaczynać tworzenie rutyny od nowa. Wynika to z faktu, że ćwiczenia i nasza zdolność do kontrolowania naszych zachowań, takich jak przestrzeganie planu treningowego, są połączone przez moc naszych przyzwyczajeń.

Każdego dnia, gdy kontynuujesz bieg, twój mózg staje się coraz bardziej odporny na pokusę pominięcia treningu, przez to że wydaje mu się on coraz bardziej naturalny dla porannej rutyny. A nasz organizm nie lubi jej zmieniać!

Przeniesione umiejętności

Przełamanie się w celu utrzymania rutyny w trudny dzień zwiększa motywację do innych wyzwań życiowych.

Istnieje ustalony związek między regularnymi ćwiczeniami a umiejętnością przestrzegania zdrowej diety. Zjawisko to znane jest jako transfer poznawczy. Teoria sugeruje, że decydując się na codzienne bieganie, poprawisz zdolność do podejmowania innych zdrowych decyzji, takich jak właściwe wybory żywieniowe. Więcej świetnych wiadomości dla biegaczy z pasją!

Rozpocznij nawyk

Większość ludzi może stworzyć nawyk w ciągu 10 tygodni. Wyobraź sobie zatem jak silny może być nawyk tworzony przez lata! Historie biegaczy utrzymujących rutynę biegania na przykład w dniu ślubu są inspirujące, ale jest to po prostu ich nawyk.

Nasze mózgi lubią być wydajne. Dlatego kiedy wsiadamy do samochodu, automatycznie zapinamy pasy bezpieczeństwa, lub automatycznie zamykamy drzwi na klucz. Oszczędzamy wysiłek, reagując podświadomie na wsiadanie do samochodu. Z czasem decyzja o codziennym bieganiu może stać się automatyczna, wymagając bardzo niewielkiego wysiłku psychicznego.

Zdrowie psychiczne

Wykazano, że regularne ćwiczenia pozytywnie wpływają na walkę ze stresem, lękiem i depresją. Bez wątpienia ćwiczenia fizyczne są dobre dla Twojego zdrowia psychicznego.

W rzeczywistości regularnie ćwiczący postrzegają sam wysiłek fizyczny jako bardziej pozytywny przy nabyciu nawyku. Jedno badanie wykazało znaczną poprawę nastroju i obniżenie predyspozycji zaburzeń lękowych po biegu u osób, które regularnie ćwiczyły w porównaniu z tymi, którzy tego nie robili.

Bieganie codziennie daje 24-godzinne przypomnienie, że możesz przezwyciężyć uczucie apatii i depresji. Wzmacnia Twoją pewność siebie i poczucie, że ​​pokonujesz zmęczenie, niechęć i ewentualną złą pogodę.

Ponadto, wraz z poprawą kondycji wraz z biegiem, treningi, które Cię przerosły, zaczną stawać się proste i pod kontrolą.

6 porad dla mocnej serii

  • Śpiesz się powoli. Ustaw wstępnie osiągalny cel i rozważnie planuj konkretne kroki.
  • Baw się dobrze, ustalając swoje cele. Spróbuj zwiększyć swoją rutynę biegania o jeden dzień za każdym razem, gdy podejmiesz próbę. Jeśli będziesz musiał ją przerwać, nie poddawaj się i zacznij od nowa!
  • Bądź kreatywny. Nikt nie mówi że musisz tylko i wyłącznie biegać by utrzymać swoją rutynę? Pamiętaj tylko, aby Twój trening nie był przekombinowany na siłę.
  • Rywalizuj z innymi. Przyjazne współzawodnictwo zwiększa motywację. Ostatecznie w wyścigu po zdrowie nie chodzi o szybkie czasy ani duże odległości!
  • Jeśli potrzebujesz odpoczynku, ale nie chcesz przerwać biegu, zastanów się nad biegiem rano jednego dnia, a następnego dnia wieczorem.
  • Musisz wiedzieć kiedy przestać – zwłaszcza jeśli musisz wyzdrowieć z powodu choroby lub kontuzji. Ostatecznie każda seria ma swój ostatni dzień. Po rekonwalescencji możesz zacząć zawsze od nowa!