Jak przejść na dietę jarską?

Przechodzenie na nową dietę może spowodować chwilowe zaburzenia trawienne, gdyż wydzielanie soków trawiennych związane jest z nawykami dietetycznymi danej osoby. Dlatego tez wszelkie zmiany żywieniowe wprowadzać trzeba stopniowo, by umożliwić organizmowi przestawienie się na produkcję odpowiednich soków trawiennych o zmodyfikowanym składzie.

Przechodząc na tę nową, profilaktyczną i zdrowotną dietę, najlepiej przeprowadzić dobową głodówkę, podczas której organizm będzie mógł oczyścić się i przygotować do przyjęcia pokarmów w postaci naturalnej, całościowej. Otóż, jeśli ktoś jadał jarzyny wyłącznie gotowane i sałatę tylko jako dodatek do głównego dania, powinien teraz wypróbować surówki. Najlepiej przyswaja sobie organizm ich wartości odżywcie przed spożywaniem potraw gotowanych. Sałatka z surowych jarzyn jest tym idealnym „budzikiem” dla gruczołów trawiennych. Nic nie budzi tak skutecznie z letargu przewodu pokarmowego, jak odrobina surowizny. Niewiele gospodyń domowych myśli o tym, by podawać c.o stołu surowe jarzyny, większość niestety posługuje się, bądź z lenistwa, bądź z niewiedzy, gotowaną konserwą jarzynową albo gotowaną przystawką.

Czas adaptacji do nowej diety może być różny:

– z powodu ilości złogów w przewodzie pokarmowym, które utrudniają wchłanianie,

– z powodu rozregulowanego systemu trawiennego wskutek nadmiaru spożywanych cukrów, tłuszczu zwierzęcego, mięsa, używek.