Odchudzanie – rolki czy bieganie?

Wraz z decyzją o rozpoczęciu odchudzania, oprócz oczywiście odpowiedniej diety, zaczynamy poszukiwać aktywności, dzięki której uda nam się zrzucić kilka zbędnych kilogramów. To, co stanowi dla nas priorytet, to aktywność, którą jesteśmy w stanie wykonywać i która pozwoli nam spalić, jak najwięcej kalorii. Dziś pod uwagę bierzemy rolki i bieganie. Zastanowimy się, które rozwiązanie jest lepsze, które pozwala spalić tych kalorii więcej, które jest dla kogo. Gotowi?

***

Bez wątpienia zarówno jazda na rolkach, jak również i bieganie są sportami, dzięki którym można zrzucić zbędne kilogramy, bo to typowe treningi cardio, których celem jest pomóc nam uporać się z nadmiarem tkanki tłuszczowej. To, o czym należy pamiętać, to fakt, że aby spalać tkankę tłuszczową, powinniśmy ćwiczyć minimum 30 minut dziennie, około trzech razy w tygodniu. To absolutne minimum. W odchudzaniu ważna jest intensywność naszych ćwiczeń, istotne jest to, jak długo trwa trening i jak wygląda kwestia regularności. Zarówno biegając, jak również i jadąc na rolkach, w ciągu godziny możemy spalić od 300 – 700 kalorii. Wszystko bowiem uzależnione jest od tego, jak intensywnie biegniemy lub jak szybko na tych rolkach się posuwamy. Jeśli chodzi o odchudzanie, najlepszym sposobem walki z tkanką tłuszczową są tak zwane treningi interwałowe. Co to oznacza? Najprościej mówiąc, to przeplatanie treningów o umiarkowanej intensywności, z treningami o dużej intensywności. W ten bowiem sposób przyspieszamy nasz metabolizm, a tłuszcz spala się nawet wtedy, gdy już nie ćwiczymy. W tym przypadku bieganie pozwala nam w lepszy sposób ułożyć sobie trening interwałowy, co nie znaczy, że na rolkach takiej możliwości nie mamy. 

Zastanówmy się więc nad korzyściami obydwu aktywności
  • jazda na rolkach

W trakcie jazdy na rolkach intensywnie pracują mięśnie nóg, brzuch, jak również plecy i ręce. Dzięki takiej formie aktywności można nie tylko zrzucić zbędne kilogramy, ale także zaokrąglić pośladki, zredukować nadmiar cellulitu, czy też w przypadku złej wady postawy, znacząco wpłynąć na jej zmianę. Rolki są bezpieczne dla kolan i dla dolnego odcinka kręgosłupa. Jeśli nie mamy absolutnie żadnej kondycji i chcemy dopiero zacząć się poruszać, a do tego walczymy z nadwagą, to bez wątpienia rolki okażą się tutaj być, przynajmniej na początku zdecydowanie lepszym rozwiązaniem. Minusem dla tego sportu jest to, że nie wszędzie jest odpowiedni teren do tego, by móc na rolkach jeździć, bo żeby było bezpiecznie, musimy mieć równe podłoże, a takiego bardzo często w naszych okolicach brak. 

  • bieganie

Bieganie jest sportem tak naprawdę najtańszym i najmniej wymagającym, jeśli chodzi chociażby o teren. Podstawą jest jedynie zakup odpowiedniego obuwia, a wszystko inne możemy wypracować tak naprawdę sami. Jedni biegają po asfalcie, inni z kolei preferują bieganie w lesie. Jedni biegają szybko, inni delektują się każdym pokonanym kilometrem. Jeśli nie ma pogody, można biegać na bieżni w siłowni. W trakcie biegania doskonale można ustalić treningi interwałowe, by móc jeszcze szybciej spalać tkankę tłuszczową. Minusem jest na pewno to, że jeśli dobierzemy do siebie niewłaściwe obuwie lub jeśli będziemy stosować niewłaściwą technikę biegania, możemy nabawić się bardzo poważnych kontuzji, które mogą nas wyeliminować z aktywności na bardzo długi czas. W bieganiu trzeba krok po kroku zwiększać dystans i tempo, bowiem jeśli robimy to na własną rękę, bez doświadczenia, możemy nabawić się więcej szkody, niż pożytku. 

Jeśli więc zastanawiamy się nad tym, czy lepiej wybrać rolki, czy może bieganie, to nie ma na to jednej, dobrej odpowiedzi. Każdy bowiem powinien postawić na to, co mu sprawia przyjemność, co daje radość i frajdę i w czym czuje się lepiej. Jeden i drugi sport pozwala spalić mnóstwo kalorii i jeśli będziemy stawiać na intensywność treningów, osiągniemy swój cel. Bo grunt to iść na trening z uśmiechem na ustach, a nie po to tylko, by go zaliczyć i mieć święty spokój na kolejne kilka dni. Nie o to w tym wszystkim chodzi, dlatego grunt to wybrać najlepsze, z możliwych rozwiązanie dla nas samych. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *