Rolowanie częścią treningu biegacza

Bieganie jest bardzo popularne i z tej formy aktywności fizycznej korzysta coraz większa grupa osób. Oprócz jednak samego biegania, bardzo popularne stało się rolowanie, a więc rozmasowywanie ciała za pomocą specjalnego wałka. Dziś większość biegaczy taki wałek posiada i uważa go za jeden z najlepszych wynalazków, które dają prawdziwą ulgę dla ciała. Dziś postaramy się odpowiedzieć na pytanie – dlaczego rolowanie się jest tak ważne i jak pozytywnie wpływa na ciało człowieka.

***

Jak poprawnie się rolować?

Czy wystarczy posiadać wałek, by móc już zrobić wszystko poprawnie? Niekoniecznie! Oczywiście sam zakup wałka to niezwykle ważny element, na jakim należy się w pełni skupić. Wałek powinien być profesjonalnym sprzętem, dzięki któremu wykorzystując odpowiednie techniki, jak również i metody pracy z wałkiem można osiągnąć zamierzone efekty. A jaki wałek zakupić? Wszystko tak naprawdę zależy od indywidualnych kwestii każdego biegacza. Trzeba postawić na taki model, który pozwoli nam osiągnąć zamierzone efekty. Dobrze dobrany wałek to idealne przygotowanie się do treningu, ale także i najlepsze zakończenie biegania. Wałek pozwala nam pracować nad mobilnością i nad elastycznością ciała, wspomaga leczenie kontuzji, ale także i przeciwdziałanie ich występowaniu.

Techniki rolowania

Posiadając już wałek do rolowania, kolejną bardzo ważną kwestią jest to, jak będziemy się rolować. Istnieją trzy główne metody do jakich warto się dostosować:

  • Rolowanie przed treningiem

Zanim zdecydujemy się wyjść na trening, żeby pobiegać, warto położyć się na rolce, by w ten sposób móc pobudzić struktury mięśniowo – powięziowe, dzięki pełnej cyrkulacji krążenia krwi. Rolując mięśnie, zapobiegniemy sztywności, rozgrzejemy je, jak również przygotujemy ciało do treningu. W takim rolowaniu idealnie sprawdzi się rolka karbowana, która pobudzi tkanki i stanowić będzie rewelacyjny wstęp do treningu.

  • Rolowanie po treningu

Masując się po treningu, rozluźniamy nasze mięśnie, które podczas biegu wykonały kawał pracy. Rolując je doprowadzamy do szybszej i zdecydowanie lepszej ich regeneracji. Rolowanie odżywia mięśnie, chroni przed zakwasami, jak również i przed wystąpieniem wszelkiego rodzaju kontuzji.

  • Rolowanie terapeutyczne

Jeśli nasze grupy mięśniowo – powięziowe są spięte, rolowanie pomaga je rozluźnić. Takie działanie może w dużym stopniu ograniczyć powstawanie kontuzji, ale jeśli one już się pojawią, co jest związane ze zbyt wysokim napięciem, poprzez wymasowanie mięśni, z pewnością szybciej pozwoli się im wrócić do pełnej sprawności.

Rolowanie wydaje się być takie zwykłe, proste, mało znaczące, a prawda jest taka, że to właśnie ono wpływa na naszą kondycję, na doskonałą sylwetkę i na życie w aktywności bez niepotrzebnych kontuzji. Jeśli biegamy, na pewno wałek powinien być częścią naszego domowego wyposażenia, z którego będziemy korzystać niezwykle często. Aktywujemy mięśnie przed treningiem i rozluźniamy je po treningu! To główne założenie dla każdego biegacza.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *