Suplementy dla biegaczy

Wśród biegaczy coraz częściej popularną formą wspomagania wysiłku wytrzymałościowego są suplementy diety. Wiadomo, że treningi biegowe obciążają organizm. To właśnie one sprawiają, że następuje zakłócenie homeostazy, a więc naturalnej równowagi organizmu. Aby więc dobrze się czuć, a do tego również i jeszcze bardziej zwiększać efektywność treningu biegowego, warto na pewno odpowiednie suplementy diety stosować. 

***

Suplementy dla biegaczy wspomagają wysiłek, jaki nasz organizm musi wykonać w trakcie treningu. Na co najczęściej stawiają biegacze? Z pewnością na BCAA, termogeniki, na środki węglowodanowe, a także na różnego rodzaju preparaty witaminowo – mineralne. Czy każdy może postawić na określony rodzaj produktu? Czy dla wszystkich sprawdzą się takie same suplementy diety? Nie! Każdy powinien mieć je dopasowane indywidualnie do jego potrzeb i w oparciu o jego plany treningowe. 

Coś dla biegaczy krótkodystansowych

Jeśli ktoś biega 2 – 3 razy w tygodniu i nie dłużej niż 30 minut, nie potrzebuje żadnych suplementów. Wystarczy jedynie odpowiednia, zbilansowana dieta. Podstawą jest niewielka ilość węglowodanów złożonych o niskim indeksie glikemicznym, które dodadzą energii, a także i białka, które będą doskonałe dla naszych mięśni. Podstawą jest woda mineralna, w której znajdzie się duża ilość magnezu i wapnia, tak, aby ustabilizować poziom fosforanów i zapobiec demineralizacji kości. Dobrze jest wybierać szybko przyswajalne węglowodany i białka, ryż, kasze i inne dodatki, które dla biegacza są idealne, a które nie wymagają dodatkowych suplementów. Dobra dieta zaspokaja nasze potrzeby energetyczne i budulcowe, wpływa znacząco na rozwój zdolności wysiłkowych i zapobiega ona wszelkim skutkom przeciążeń.

Co dla biegaczy długodystansowych?

Biegając częściej niż dwa razy w tygodniu, stawiając na biegi dłuższe i bardziej intensywne, na pewno warto wprowadzić dodatkowo suplementy, które na pewno okażą się być dla nas niezwykle przydatne. Organizm potrzebuje nawodnienia w postaci odpowiedniej wody, potrzebuje regeneracji po wysiłku i potrzebuje suplementów, które mogłyby go dodatkowo wzmocnić. Niezbędnym elementem są na pewno napoje izotoniczne, które powinny być pite przed bieganiem, jak również i w trakcie biegania. To właśnie napoje te uzupełniają niedobory witamin, jak również i wyrównują one poziom wody i elektrolitów w organizmie. Bardzo dobrze sprawdzają się odżywki zawierające węglowodany, które są idealne po intensywnym biegu, jak również i napoje uzupełniające glikogen z proteinami, które także stosuje się po treningu lub zawodach. Co jeszcze? Na pewno w przypadku osób biegających dłuższe dystanse, doskonale sprawdza się suplement w postaci glukozaminy poprawiającej stan kośćca i stawów. To właśnie on ma wpływ na odbudowę chrząstki stawowej. A obok tych wszystkich produktów, jedno z czołowych miejsc zajmują także tabletki BCAA, a więc aminokwasy, których celem jest zapobieganie rozpadowi białek, jakie ma miejsce przy dłuższym biegu. To właśnie BCAA chroni przed nadmiernym zmęczeniem organizmu w trakcie intensywnego wysiłku. 

Suplementy dla biegaczy chcących schudnąć

Chcąc biegać po to, aby schudnąć, na pewno nie powinniśmy sięgać po napoje izotoniczne, czy odżywki węglowodanowo – białkowe, ale naszym celem powinny być zupełnie inne suplementy. Jakie? Na pewno termogeniki, bo one przyspieszają proces pobierania energii z tkanki tłuszczowej. Na pewno l – karnityna, bo poprawia ona zdolności wysiłkowe organizmu i redukuje ona tkankę tłuszczową. 

Podsumowanie

Jak widać, nie każdy biegacz powinien wspomagać się suplementami diety. Jeśli biegamy krótko i rzadko, żadne suplementy nie są nam tak naprawdę potrzebne, bo wystarczy nam zdrowa, zbilansowana dieta. Kiedy jednak biegamy częściej i dłużej, wówczas warto się wspomagać suplementami, bo one właśnie pozwalają nam poprawną pracę organizmu, jednocześnie zwiększając wytrzymałość. Jeśli więc suplementacja, to z najlepszymi na rynku produktami, w takiej ilości, jaka zostanie zlecona przez lekarza lub producenta danego preparatu. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *