Taktyki regeneracyjne przy treningach biegowych

Odpowiedni trening, kiedy to szykujemy się do zawodów stanowi rzecz najważniejszą, jeśli w grę wchodzi nasze zadowolenie i osiągnięte efekty. Plan treningowy, zdrowe odżywianie, wprowadzanie treningów siłowych. To wszystko jest niezwykle istotne i większość z nas skupia się jedynie na tym. W końcu jest start, zrealizowane zadanie, kilka dni przerwy i na nowo zaczynamy jeszcze trudniejsze i jeszcze bardziej ostre treningi. Często jednak w tej fazie regeneracji zapominamy o tym, by w odpowiedni sposób o siebie zadbać i postawić na pełnię zdrowia. Czas treningów jest niezwykle wymagający i jednocześnie wyczerpujący, jeśli chodzi o nas samych. Czasami nie daje organizm tego po sobie poznać, ale w pewnym momencie mówi dość. Jeśli więc trenujemy, pamiętajmy także o stosownej, odpowiedniej regeneracji. To stanowi element nadrzędny i na tym właśnie należy w pełni się skupić.

***

Co warto robić? Na co postawić, by móc wspomóc regenerację organizmu po czasie przygotowań do zawodów? Jakie działania wybrać, by okazały się być one praktyczne w swoim wykorzystaniu?

 

  • po pierwsze – rolowanie

 

Jest to bardzo ważny aspekt stanowiący niejako część regeneracyjną wchodzącą w całość przygotowań do treningów, chwili odpoczynku i dalszej walki o coraz to lepsze wyniki. Wystarczy kupić wałek do rolowania i poświęcić tym czynnościom kilka minut dziennie, by móc nie tylko odpowiednio wspomóc nasze mięśnie, ale również i postawić na jeszcze lepsze efekty, jeśli w grę wchodzi poprawa szybkości, techniki biegania, siły, zwinności oraz samej mocy. Rolowanie jest zdecydowanie lepsze niż masaż i nie trzeba na nie wydawać fortuny. Warto więc znaleźć kilka chwil, by tej czynności móc się poświęcić. 

 

  • po drugie – rozciąganie

 

Rozciąganie jest niezwykle istotne i ważne zarówno, jeśli w grę wchodzi czas przed treningiem, jak również i po treningu. Przed bieganiem, mięśnie w odpowiedni sposób przygotowują się do biegu i w ten sposób nasze bieganie może przynieść nie tylko więcej przyjemności, co przede wszystkim lepsze efekty. Jeśli zaś chodzi o rozciąganie po treningu, to jest niebywale istotne, gdyż chroni nas przed różnego rodzaju bólami i kontuzjami. Kilka minut dziennie przed treningiem, ale również i w dni nietreningowe, a nasze mięśnie z pewnością znacząco nam za to podziękują. 

 

  • po trzecie – spanie

 

Nie zawsze zdajemy sobie z tego sprawę, ale sen jest dobry na wszystko, również i na odpowiednią regenerację organizmu. Jeśli śpimy odpowiednią ilość godzin, automatycznie mamy następnego dnia więcej siły i energii, co sprawia, że nasze treningi są jeszcze bardziej efektywne, a my możemy dać z siebie 110%. Warto więc stawiać na regularny sen i odpowiednią ilość godzin, bo to jeden z elementów całej układanki, który składa się na dobre wyniki w bieganiu. 

 

  • po czwarte – odpowiednie żywienie

 

Jeśli do tej pory wydawało się Tobie, że bieganie to tylko ostre treningi, jesteś w błędzie. Na wyniki końcowe wpływ ma wiele elementów, a jednym z nich jest na pewno odpowiednie odżywianie się. Dieta biegacza powinna być odpowiednio ułożona, gdyż jak wiadomo jedzenie jest paliwem. Im lepsze to paliwo, tym szybciej i lepiej możemy biegać i tym lepsza jest sama regeneracja dla naszych mięśni. Do 30 minut po treningu powinniśmy zjeść odpowiednią ilość węglowodanów i białka w proporcji 3:1 Co więcej, oprócz odpowiedniego jedzenia, bardzo ważne jest także nawadnianie. Kobieta powinna wypijać około 2,2 litra wody dziennie, mężczyzna około 3 litrów. Jeśli jesteśmy aktywni, ta ilość powinna być dodatkowo zwiększona. 

 

Podsumowanie

Jak widać, nie potrzeba wiele, by móc w odpowiedni sposób zregenerować się i nabrać sił do dalszego trenowania. Warto niewątpliwie postawić na takie techniki regeneracyjne, bo to właśnie one są w stanie pomóc nam stawiać na efektywne plany treningowe i ich realizację. Pięć prostych kroków, a mogą one okazać się tak zbawienne dla każdego biegacza. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *