Taktyki regeneracyjne przy treningach biegowych

Odpowiedni trening, kiedy to szykujemy się do zawodów stanowi rzecz najważniejszą, jeśli w grę wchodzi nasze zadowolenie i osiągnięte efekty. Plan treningowy, zdrowe odżywianie, wprowadzanie treningów siłowych. To wszystko jest niezwykle istotne i większość z nas skupia się jedynie na tym. W końcu jest start, zrealizowane zadanie, kilka dni przerwy i na nowo zaczynamy jeszcze trudniejsze i jeszcze bardziej ostre treningi. Często jednak w tej fazie regeneracji zapominamy o tym, by w odpowiedni sposób o siebie zadbać i postawić na pełnię zdrowia. Czas treningów jest niezwykle wymagający i jednocześnie wyczerpujący, jeśli chodzi o nas samych. Czasami nie daje organizm tego po sobie poznać, ale w pewnym momencie mówi dość. Jeśli więc trenujemy, pamiętajmy także o stosownej, odpowiedniej regeneracji. To stanowi element nadrzędny i na tym właśnie należy w pełni się skupić.

***

Co warto robić? Na co postawić, by móc wspomóc regenerację organizmu po czasie przygotowań do zawodów? Jakie działania wybrać, by okazały się być one praktyczne w swoim wykorzystaniu?

 

  • po pierwsze – rolowanie

 

Jest to bardzo ważny aspekt stanowiący niejako część regeneracyjną wchodzącą w całość przygotowań do treningów, chwili odpoczynku i dalszej walki o coraz to lepsze wyniki. Wystarczy kupić wałek do rolowania i poświęcić tym czynnościom kilka minut dziennie, by móc nie tylko odpowiednio wspomóc nasze mięśnie, ale również i postawić na jeszcze lepsze efekty, jeśli w grę wchodzi poprawa szybkości, techniki biegania, siły, zwinności oraz samej mocy. Rolowanie jest zdecydowanie lepsze niż masaż i nie trzeba na nie wydawać fortuny. Warto więc znaleźć kilka chwil, by tej czynności móc się poświęcić. 

 

  • po drugie – rozciąganie

 

Rozciąganie jest niezwykle istotne i ważne zarówno, jeśli w grę wchodzi czas przed treningiem, jak również i po treningu. Przed bieganiem, mięśnie w odpowiedni sposób przygotowują się do biegu i w ten sposób nasze bieganie może przynieść nie tylko więcej przyjemności, co przede wszystkim lepsze efekty. Jeśli zaś chodzi o rozciąganie po treningu, to jest niebywale istotne, gdyż chroni nas przed różnego rodzaju bólami i kontuzjami. Kilka minut dziennie przed treningiem, ale również i w dni nietreningowe, a nasze mięśnie z pewnością znacząco nam za to podziękują. 

 

  • po trzecie – spanie

 

Nie zawsze zdajemy sobie z tego sprawę, ale sen jest dobry na wszystko, również i na odpowiednią regenerację organizmu. Jeśli śpimy odpowiednią ilość godzin, automatycznie mamy następnego dnia więcej siły i energii, co sprawia, że nasze treningi są jeszcze bardziej efektywne, a my możemy dać z siebie 110%. Warto więc stawiać na regularny sen i odpowiednią ilość godzin, bo to jeden z elementów całej układanki, który składa się na dobre wyniki w bieganiu. 

 

  • po czwarte – odpowiednie żywienie

 

Jeśli do tej pory wydawało się Tobie, że bieganie to tylko ostre treningi, jesteś w błędzie. Na wyniki końcowe wpływ ma wiele elementów, a jednym z nich jest na pewno odpowiednie odżywianie się. Dieta biegacza powinna być odpowiednio ułożona, gdyż jak wiadomo jedzenie jest paliwem. Im lepsze to paliwo, tym szybciej i lepiej możemy biegać i tym lepsza jest sama regeneracja dla naszych mięśni. Do 30 minut po treningu powinniśmy zjeść odpowiednią ilość węglowodanów i białka w proporcji 3:1 Co więcej, oprócz odpowiedniego jedzenia, bardzo ważne jest także nawadnianie. Kobieta powinna wypijać około 2,2 litra wody dziennie, mężczyzna około 3 litrów. Jeśli jesteśmy aktywni, ta ilość powinna być dodatkowo zwiększona. 

 

Podsumowanie

Jak widać, nie potrzeba wiele, by móc w odpowiedni sposób zregenerować się i nabrać sił do dalszego trenowania. Warto niewątpliwie postawić na takie techniki regeneracyjne, bo to właśnie one są w stanie pomóc nam stawiać na efektywne plany treningowe i ich realizację. Pięć prostych kroków, a mogą one okazać się tak zbawienne dla każdego biegacza. 

Jedna myśl na temat “Taktyki regeneracyjne przy treningach biegowych

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *